Hruškovica


Charakteristické vlastnosti lahodné odrůdy hrušek Williams dodávají destilátu dlouhotrvající hruškovou chuť. Při přípravě kvasu a samotné výrobě je dodržován stejně pečlivý postup jako u naší slivovice. Vybíráme proto jen to nejkvalitnější ovoce pocházející výhradně z moravských ovocných sadů.

Vše převzato z www.zufanek.cz





Hodnocení (2008): 10 DESLIBODU
Hodnocení (2009):   9 DESLIBODU


5 komentářů:

Deslik řekl(a)...

"Ušlechtilý destilát" je označení pro pálenku, která by měla být cílem každého destilatéra. Je to výsledek pečlivého zpracování velmi kvalitního ovoce člověkem, jenž bez mrknutí oka staví kvalitu nad kvantitu. Hručkovica Žufánek je ušlechtilý destilát a já bych si přál více takových výrobců.
Děkuji.

Anonymní řekl(a)...

Ochutnal jsem nedávno. Je skvělá. V chuti plná a výrazná. Aroma a vůně vypité sklenice naprosto věrně evokuje přezrálé máslové hrušky. Toto je pro mě etalonem kvalitní hruškovice. Karel

Anonymní řekl(a)...

Taky jsem chutnal a bohužel musím říct, že jsem byl zklamaný. Oproti ostatním hruškovicím byla chuť a vůně velmi velmi výrazná až nepříjemná. Namísto hrušek bylo cítit až seno nebo tráva. Taky mě zarazilo, že je 3x destilovaná. Kvalitní nebo jak píšete ušlechtilý destilát stačí destilovat 2x.

Je to můj subjektivní názor. Možná až ji ochutnám příště bude lepší.

Jožka

Anonymní řekl(a)...

I já jsem byl zvědav na kvalitu od Žufánka. Koupil jsem si malá balení švestky a hrušky. Je to slabé, hlavně hruška je samá umělina (esence). Chutnat to může pouze tomu, kdo nezná správnou chuť domácí hruškovice.

Deslik řekl(a)...

Ano, chuť na patře a vůně je opravdu, opravdu výrazná. Neni sice každý rok stejná, ale vždy je velmi silná. S panem Žufánkem jsem komunikoval a prý žádné esence nepřidávají. Vše pochází z plodů, které mnohdy musejí otrhat a nechat ještě dozrát v lískách, aby byly přezrálé. Na stromě už nejdou nechat, serval by je větřík nebo je ožraly vosy.
Je to ale o chuti každého konzumenta.


Počet zobrazení stránky

Seznam posledních článků:

Seznam posledních komentářů: