Absint


S odkazem na naše motto „100% přírodní produkty“ jsme absint připravili pouze z přírodních ingrediencí. Základ tvoří velejemný obilný líh, ve kterém se po přesně stanovenou dobu macerují vybrané byliny a koření. Po maceraci dochází k destilaci, ze které vznikne čirý destilát. Do takto vzniklého destilátu přidáme další díl bylin, které dodají absintu specifickou barvu a ještě více umocní již tak mocné aroma a chuť.
Absint (též absinth; francouzsky L’Absinthe; z latinského absinthium) je alkoholický nápoj, který se vyrábí především z pelyňku, anýzu a dalších bylin (koriandr, rozrazil, meduňka lékařská, yzop lékařský a další).
Moderní svět rozlišuje v současnosti dva základní druhy absintu. První je francouzský, který se někdy označuje přídomkem „pravý“. Pokud se do něho přidá voda, měl by se mléčně zakalit. Druhým typem je východoevropský absint, titulovaný přídomkem český (bohemian style), často modravé barvy. Ten je většinou míchán za studena, obarven barvítky a neobsahuje anýzovou složku. České absinty ale nepředstavují původní podobu absintu a díky nim si můžete bohužel pokazit dojem o pravém absintu, který vypadá, chutná a voní úplně jinak.


Vše převzato z www.zufanek.cz

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Konečně absint, který je opravdu vyráběn z bylin a správnou technologií-"průtahový bylinný destilát". K tomu za velmi slušnou cenu. Osobně ho ředím cca v poměru 3až4:1, dosladím asi 1/3 lžičky cukru.

Bob

Anonymní řekl(a)...

Mám ve svých "receptůrách" cca 3 - 4 původní recepty na Absinth (z různě staré literatury), ... nenabízel jsem jej zatím z důvodu, že se jedná o speciální metody přípravy likérů (resp. destilátů), je to jak macerace, tak pozdější destilace vzniklé tinktury na destilát a jeho další úprava (prostě je to trochu složitější). Naši výrobci se "spokojují" s "jednodušší" macerací pelyňku (většinou ve vodní bázi), aby dodržely "zákonný" obsah tujonu.
Zdravím Ljz.

Anonymní řekl(a)...

Bob díky za info!
Bylo mi a ještě bude inspirací ke čtení na delší dobu:-)))))
A asi je blbé po tom co jste napsal, zeptat se na Váš osobní názor na likérku Hill, která absint u nás tehdy zpopularizovala a následně tento asi ušlechtilý nápoj tímto úplně zdegradovala, že?

Koupil jsem si kdysi, ochutnal, zkusil vyrobit něco podobného jejích v té době "etalonu absintu" a výsledky příšerné.-((((
A od té doby byl absint pro mně absolutně nezajímavý...
Až Vy jste mně teď nakopnul:-))))))
Díky za to!!!!
Člověk se holt pořád musí učit a po té zkušenosti by mně to nenapadlo, protože jsem ho úplně zavrhnul...
Byl to zkrátka ze strany té firmy "výborný marketingový tah", ale čeští likérnící tím asi ve světě utrpěli notný šrám...:-((((((((
*
Lojzo, nezaložíme pro osvětu, aby se předešlo takovým omylům a zklámáním sekci VÝROBA LIKÉRU TEPLOU CESTOU?
*
Pár absintových, mých teď oblíbených odkazů, přídám z důvodu lepší přehlednosti do sekce "CZ a SK odkazy".

Rafael

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,
... receptuty na likéry připravované "teplou cestou" jsem dával pro portál Deslik (v souboru Likérů) již při prvním příspěvku. Admin z něj však vybral jen ty připravované "za studena". Samozřejmě můžu zase něco zaslat.
Ljz.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,

jsem rád, že jsem Vás inspiroval, musím se přiznat, že jsem se také obával. Po neblahých zkušenostech z hospod a ochutnávek od kamarádů s výrobky připomínající směs francovky se zelenou (firmy snad ani nemá cenu vyjmenovávat) jsem si konečně pochutnal a mám v plánu odzkoušet jejich další výrobky. Takto by měla vypadat správná reklama..
Řadím se teprve mezi nastupující generaci (v době nástupu fy Hill's jsem pil tak mlíko:)), ale již teď se hrozím jak marketing a reklama jsou silné-ano i já se nechal poprvé napálit a koupil za těžký peníz Absinth od fy L'or nebo Zlatou slivovici od Jelínka-vyrábějí to snad v petrochemičkach.
Naštěstí, že mám okruh známých a kamarádů, kteří se rádi nechají odradit od propagovaných šmejdů a dají přednost kvalitním produktům, popřípadě i mým domácím po náležitém fyzikálně-chemickém výkladu a uklidnění, že se neotráví a neoslepnou :))
Jinak pokud máte nějaké další recepty na nejrůznější likéry, můžete se podělit.
Pokud by byl zájem mohu na mail zaslat několik odkazů též na výrobů několika likérů a vín, které jsem odzkoušel já nebo známí.

Bob

Anonymní řekl(a)...

Zdravím Bob.
Na email nemusíte, zveřejněte je tady na Deslikovi. Já budu taky pokračovat, jen mi to trvá...
*
Jinak si myslím, že z větší míry je to s těmi zaručeně pravými originálními recepty podobné jako s tím Absintem...
Žádné tajnosti by s tím nedělal.
Kdo chce ten si recept sežene a blbci nepomůže ani sebelépe sepsaná receptura a postup.
Ale problém je jak má vlastně výrobek chutnat. Když si dáte vedle sebe recepty např. na Fernet mnohé se budou od sebe diametrálně lišit a žádný nebude nebude chutnat jako Božkov. Ale nevidím žádný důvod ho napodobovat. Chci jen říct, že každý by si měl vytvořit něco svého, co jemu a okolí chutná a co na trhu chybí a ne se snažit kopírovat komerční výrobky. Já např. jsem se kdysi snažil přiblížit francouzskému Cassisu, (nízkoprocentní likér z černého rybízu) a skončil jsem u skoro 45% ratafie. Měla zkrátka větší úspěch a na trhu nic podobného běžně dostupné není.

Rafael


Počet zobrazení stránky

Seznam posledních článků:

Seznam posledních komentářů: