Aparát Bezejmenný_1

 Foto a info zaslané čtenářem blogu.



- Kotel nerez s olejovou náplní,opláštěný s odvodem spáleného propanu do kouřovodu
- Hořák 16 kW
- Měření teploty a tlaku v olejové lázni
- Měření teploty mače
- Měření teploty v prvním a třetím kloboučkovém patře (celkem 4)
- Měření teploty v deflegmátoru
- Měření teploty na výstupu z mezichladiče (regulací průtoku vody mohu zkondenzovat 100 % par)
- Měření teploty těsně před kondenzací.


- Možnost pálit 2x nebo jednou
- Při jedné destilaci zůstane v destilátu více aroma, kontrolou mezichladiče dociluji na začátku destilace 96 % a postupně klesá a končím na 40 % - při jedné destilaci !!!
- Destilace začíná za cca 45 minut
- Vlastní destilace od 3-6 hodin

Doplnění:
po zkoušení a různých úpravách jsem původní mezichladič musel odebrat, protože v zůžení před chlazením docházelo k velké rychlosti par, takže se stávalo, že v chladiči se kapalina začala provařovat. Takže do hlavy kolony jsem stočil 10 metrů 8mm měděné trubičky do třech spirál natočených na sebe, regulace je perfektní a odezva za cca 3 vteřiny!!
Takže jsem se pustil do jablek, jak jednou ,tak i dvakrát přepálených - pro porovnání.
1 x pálené - výsledek 67,8% voňavé, výborné
2 x pálené - výsledek 85 % taky dobré, ale můj názor, že jednou pálená je lepší, ale je to neuležený atd., tak čas ukáže.

Bezejmenný_1

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Je to nádhera, nevidím však žádné výztuhy (v horní části), to je ta skleněná aparatura "samonosná" ?
Já bych měl obavy před otřesy.
Občas provozuji 40 patrovou kloboučkovou kolonu (Bruna) a dá to práci ji "stabilně upevnit" a někdy se mi i "rozehraje".

Anonymní řekl(a)...

Nerez kotel je pasterační mlékařský.
Kolik má objem?
Sklo má velkou nevýhodu křehkosti.
Já můžu(a nemusím) držet sílu destilátu až 97% po celou délku rektifikace...ale rozhodně nekončím na 40%! nebot to při "jednonásobné" destilaci-rektifikaci zákonitě teče "kanál"
S jímáním končím na teplotě par vstupujích do prim. chladiče cca 85C do max 90C(do které ale vystoupí během pár sekund, takže do destilátu jde jen pár kapek)což je 70-60% vol.
Max

Anonymní řekl(a)...

Zdravím

Aparát velmi pěkný.

Ale zajímalo by mě, jak se chová taková kloboučková kolona při plném výkonu hořáku. Nezahlcuje se ? Jaký je použit průměr té kolony a jakou výšku kapaliny to probublává?
Výrobci kolon používají 3, jistě objemnější patra, údajně do má stačit na 1D.
Nejsou tedy ty 4 patra zbytečně moc a k tomu ještě ta náplňová kolona navrchu?

Martin H.

Anonymní řekl(a)...

Neporadil ti ty úpravy někdo ?


Počet zobrazení stránky

Seznam posledních článků:

Seznam posledních komentářů: